Belum Cuba Belum Tahu

Assalamualaikum,

Entri kali ini adalah perkongsian tentang Set Kesuburan Suami & Isteri.
Siapa yang kahwin, tapi tak nak anak atau cahaya mata?
Mestilah nak kan... mungkin ada segelintir pasangan yang berkahwin, tetapi merancang masa untuk mempunyai anak dan ada juga yang tak nak anak langsung.
Golongan yang merancang akan memilih set ini bila tiba masa & ketikanya apabila mereka bersedia.
Golongan yang tak nak anak tu kecil je... satu dalam sejuta kot, kita doakan saja supaya terbuka hati.

Baiklah, jom kita tengok apa yang ada dalam Set Kesuburan Shaklee ini.

1) Untuk si Isteri
Vitalea
B complex
Vitamin C
ESP
Vitamin E
Alfalfa (hanya option terutama yg sakit bila bersama)
GLA (jika period tak regular)

2)  Untuk si Suami
Vitalea
B complex
Vitamin C
ESP
Vitamin E
Zinc

Bagi pesakit yang thalasemia atau apa sahaja alahan....Product yang perlu di remove : Vitalea & Alfalfa (tak boleh utk pesakit thalasemia)

Namun, harus memperbanyakkan doa, zikir dan solat hajat. Sematkan dalam hati & fikiran bahawa pengambilan supplement adalah sebagai salah satu cabang usaha. JANGAN JANJI pasti akan ada hasil cuma kita harus teruskan berusaha, namun segalanya kita harus berserah kepada Allah Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba Nya.

Kita tidak mahu jika berlaku kegagalan selepas mengamalkan supplement & vitamin Shaklee, ada kes saman menyaman pula. Kerana sebelum ini, ada kes customer ambil supplement & vitamin (set kesuburan Shaklee la), selepas mengamalkannya selama 2 bulan, masih tiada hasil (tak hamil pun), kemudian nak salahkan kita & Shaklee.

Sedangkan lebih ramai yang telah berjaya hamil dengan set kesuburan Shaklee. Bila siasat dibuat, barulah terbukti bahawa customer kurang amalan rohani, jangan kata nak buat yang sunat, yang wajid pun belum mencukupi. Ini peringatan untuk diri sendiri juga supaya tidak lalai & leka.

Bagaimana pengambilan supplement Shaklee boleh membantu merawat masalah kesuburan (infertility) ini?

Vitamin Asas

(1) Vita-Lea (Multivitamin)
(2) Vitamin C
(3) B-Complex
(4) ESP

Vtamin asas, adalah tunjang utama untuk kesihatan badan.


























Vitamin Kesuburan

(5) Vitamin E
Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

(6) Zinc complex
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).

(7) Alfalfa
Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).
(8) GLA complex
Mengandungi asid gamma linolenik (GLA) yang berkesan melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid & melegakan tanda-tanda putusnya haid.
Kita merancang, Allah jua yang menentukan segala...tapi kita perlu berusaha kan... so ikhtiar lah dgn cara menjaga kesihatan badan..

Good Luck!
Berminat ingin mencuba suplemen untuk kesuburan, boleh hubungi saya.
Set budget pun ada, Harga mampu milik bagi yang betul-betul serius.
Sekian, terima kasih.
Wassalam.

Asnita Baharin | Shaklee ID : 929497 | 019-7187112 (Call, SMS) | ita2112@yahoo.com

Comments

  1. as'salam..asnita...
    owh shaklee... sy pun bru guna sbelum ni shaklee set bpntang ...mmg terbaik tau...

    oke follow sini from qaseh suci...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah juga untuk mama_saly kerana memilih Shaklee.

      Delete

Post a Comment