ADAKAH PRODUK SHAKLEE INI HALAL?

Assalamualaikum & salam sejahtera,

As selaku pengguna tegar produk Shaklee sangat concern dengan produk yang As makan ni. Tentunya status halal produk, ADAKAH PRODUK SHAKLEE INI HALAL?



Itu lah persoalan rata-rata customer baru yang bertanya. Sebelum mereka nak cuba produk Shaklee, mereka nak tahu tentang status Halal ini. 

Haa, As pun sama gak macam u olls, masa start As nak consume suplemen Shaklee tahun 2013, As tanya juga soalan ni ADAKAH PRODUK SHAKLEE INI HALAL?

So jawapan nya adalah YA, PRODUK SHAKLEE yang dipasarkan di Malaysia ADALAH HALAL. U oll boleh tengok sijil halal terkini.


Shaklee menyenaraikan produk berstatus halal di dalam sijil. Tiada logo halal pada label pembungkusan produk yek. 

Logo halal yang atas tadi adalah untuk produk yang berkelulusan halal yang dikilangkan di Malaysia saja. So jangan expect la nak jumpa logo halal Malaysia pada botol produk Shaklee yek, memang sampai bila-bila takkan jumpa. 

Kali ini ada penambahan senarai produk pada sijil, jumlah terkini adalah 30 item. Berbanding dengan sijil halal tahun 2016 & 2017, hanya 27 item saja yang berstatus halal. 
 


Di sini jelas menunjukkan Shaklee sentiasa ingin memenuhi keperluan penjagaan kesihatan rakyat di Malaysia khususnya, sebab itu la sijil halal nya sentiasa diperbaharui setiap tahun.

Untuk pengetahuan u olls, As juga selaku Halal Executive syarikat tempat As bekerja. As sangat faham dengan proses permohonan sijil halal bagi sesuatu produk. 

Tempoh paling cepat untuk permohanan sijil halal (di Malaysia) bagi produk baru adalah setahun. Manakala tempoh untuk pembaharuan sijil adalah sekitar 6-8 bulan bergantung pada dokumen & proses pengauditan.

Jika permohanan di JAKIM, kos sekitar RM1000 (untuk setahun) bagi syarikat multinasional atau produk dari luar negara, kalau di US kena darab dengan kadar tukaran wang terkini. 

Sijil halal produk Shaklee dikeluarkan oleh ISA (Islamic Services of America). ISA tersenarai dalam senarai The Recognised Foreign Halal Certification Bodies & Authorities yang disahkan oleh JAKIM. So faham-faham je la prosedur nya macam mana kan... 


Di sini juga ada email yang mengesahkan status halal bagi produk Shaklee yang dalam bentuk softgel.



Dengan bukti-bukti kesahihan status halal ini, sudah cukup untuk As terus menjadi pengguna tegar produk Shaklee disamping mendapat keberkesanan nya terhadap kesihatan As sekeluarga.


Perlukan bantuan konsultasi tentang suplemen untuk kesihatan, sila hubungi As sekarang di 0197187112 

Sekian, terima kasih,

 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Saya bersedia membantu anda untuk menikmati faedah sebagai ahli Shaklee yang sah.

# FREE CONSULTATION # ADORABLE PRICE # GOOD MENTORING
# GOOD MOTIVATION # BUSINESS OPPORTUNITY WITH




Asnita Baharin | Shaklee ID : 929497 | 019-7187112 (Call, SMS, Whatsapp) | ita2112@yahoo.com

Comments