ENERGIZING SOY PROTEIN | SIAPA PERLUKAN ESP SHAKLEE?

Assalamualaikum & salam sejahtera kepada semua para pembaca budiman.
As doakan semoga kehidupan u olls sentiasa dirahmati Allah, aamiin.

Ramai yang dah tau apa itu ESP? Energizing Soy Protein nama penuhnya. Merupakan salah satu produk paling hangat jualannya di Shaklee. Memang ramai sangat peminat ESP di Malaysia ni. As pun penggemar setia ESP ni.
Entri kali ini, As nak share sedikit info tentang SIAPA PERLUKAN ESP SHAKLEE?

Siapa mereka ni? Kenapa mereka ni PERLUKAN ESP? Mari kita tengok satu per satu.


Wanita yang sedang hamil atau mengandung

ESP Shaklee adalah minuman protein yang berkhasiat untuk ibu hamil. Kandungan protein nya mudah dihadam dan dicerna oleh ibu dan bayi yang di dalam kandungan.

Wanita-wanita hamil perlu memastikan protein yang diambil setiap hari adalah mencukupi untuk keperluan janin membesar dengan sihat. Di dalam ESP bukan sahaja mengandungi protein, malah ia terdiri daripada Kalsium, Vitamin B, dan Iron serta vitamin & mineral penting yang diperlukan ketika si ibu dalam proses kehamilan.


Ibu selepas bersalin atau berpantang

Kandungan Thiamin di dalam ESP membantu memberi tenaga berpanjangan dan mampu berikan ibu tidur yang lena walaupun keletihan selepas proses melahirkan atau ketika dalam proses berpantang. 

Selain itu, Riboflavin di dalam ESP mampu menstabilkan tenaga bagi para ibu yang sedang berpantang.

Kebiasaanya semasa berpantang, ibu-ibu akan berasa cepat letih dan lesu, maka nutrien Riboflavin dalam ESP sangat berkhasiat untuk ibu-ibu mengatasi masalah keletihan ini.


Ibu yang menyusukan bayi

Riboflavin atau vitamin B2 adalah vitamin yang membantu menggalakkan pertumbuhan bayi. Ia juga nembantu penglihatan yang baik dan kulit bayi yang sihat. Riboflavin juga penting dalam pembentukan tulang, otot dan saraf bayi.


Pelajar, pekerja, individu yang mahukan tenaga segera

Protein ESP adalah dari sumber tumbuhan ini sangat mudah dihadam untuk mendapatkan tenga segara dan memberikan rasa kenyang walaupun mereka sibuk dengan tugasan masing-masing seharian. 

Protein ESP yang terdiri daripada asid amino dan ESP mengandungi 9 asid amino perlu yang tidak dihasilkan oleh badan sangat-sangat diperlukan oleh semua individu.


Pesakit Diabetes atau kencing manis

ESP telah dirumuskan sebagai rendah indeks glisemik untuk mengekalkan tenaga berjam-jam dan membantu mencegah kelaparan.

Kebiasaanya makanan glisemik tinggi akan meningkatkan tahap glukosa darah. Tetapi ESP dengan GI rendah membuatkan tahap glukosa dalam darah kita menjadi lebih stabil.

Ia juga membantu mengurangkan keinginan terhadap karbohidrat, membuat anda berasa lebih kenyang dan puas dengan makanan serta dapat mengawal selera makan kita dengan lebih mudah.


Mereka yang ada gastrik, alergik atau alahan

ESP mempunyai Glysemix Index (GI) yang rendah akan melambatkan penyerapan glukosa di usus kecil, ini akan membuatkan kita kenyang lebih lama dan mengelakkan daripada serangan gastrik.

Kekurangan protein boleh menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air dalam badan, kehilangan kepejalan otot, keguguran rambut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon yang sihat, masalah alergik atau alahan dan akhirnya membawa kepada kegagalan fungsi organ.

Kandungan vitamin B6 dalam ESP dapat mengurangkan gejala morning sickness seperti rasa pening, loya, tak sedap badan, kembung perut dan muntah-muntah bagi ibu yang sedang hamil.


Anda yang mahukan kulit yang sihat dan cantik

Kandungan vitamin B6 dalam ESP terkenal dalam keupayaannya untuk mencantikkan kulit. Vitamin B6 ini boleh membantu melembabkan kulit ibu dan menjadikan kulit kita kelihatan lebih bermaya dan nampak cantik. Maka tiada lagi  masalah kulit kusan akibat mengalami alahan teruk pada kulit.


Anda yang mahukan berat badan ideal

ESP mengandungi protein & kalsium yang tinggi untuk membentukan sel-sel baru & tulang yang lebih sihat semasa proses penurunan berat badan. 

ESP tanpa kolesterol dan mampu menurunkan paras kolesterol dalam darah, sangat sesuai untuk mereka yang mahu mendapatkan berat badan ideal.

ESP adalan Non-GMO, maka ia tidak akan mengganggu kesihatan ketika sedang berdiet, malah ia memberikan keperluan protein & asid amino yang diperlukan oleh badan.


Anda yang merancang kehamilan atau kesuburan

Digalakan mengamalkan protein ESP 4 bulan lebih awal ketika merancang kehamilan. Kedua-dua suami dan isteri perlu mempunyai bekalan protein yang mencukupi dalam badan untuk persediakan kehamilan.

Protein ESP membekalkan tenga sepanjang hari untuk pasangan supaya anda rasa segar dan tidak cepat penat.

Protein juga berfungsi menguatkan otot rahim bakal ibu. Manakala asid amino sangat penting untuk pembentukan sel-sel bakal ibu dan juga pertumbuhan janin. 


Bagi mendapatkan ESP pada harga terbaik, anda boleh hubungi Asnita di 019.718.7112 atau klik WhatsApp di sini.


Wassalam,
 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Saya bersedia membantu anda untuk menikmati faedah sebagai ahli Shaklee yang sah.

# FREE CONSULTATION # ADORABLE PRICE # GOOD MENTORING
# GOOD MOTIVATION # BUSINESS OPPORTUNITY WITH


Asnita Baharin | Shaklee ID : 929497 | 019-7187112 (Call, SMS, Whatsapp) | ita2112@yahoo.com

Comments