PILIHAN KEENAM PART TIME JOB PALING MASYUK

Menurut Kamus Dewan Edisi Keempat, kerja sambilan (part time job) bermaksud kerja yang dibuat (secara sambilan) di samping kerja hakiki atau kerja biasa atau kerja tetap yang lain. Sebenarnya kerja sambilan ini merujuk kepada pekerjaan sementara yang biasanya dilakukan oleh pelbagai golongan manusia termasuk lelaki atau wanita, tua atau muda, bekerjaya atau sedang belajar atas dasar untuk menambah pendapatan atau membantu pasangan yang menyara keluarga.


Dengan kemudahan teknologi yang ada pada masa kini, peluang untuk menjana pendapatan sampingan melalui PART TIME JOB adalah lebih meluas. Terdapat pelbagai pilihan kerja sambilan yang boleh dilakukan secara fizikal atau di atas talian. Berikut adalah beberapa contoh kerja sambilan atau part time job yang mungkin sesuai dan terbaik untuk mereka yang memerlukannya.

1) JURUJUAL ATAU CASHIER DI PASARAYA

Menjadi jurujual atau cashier di pasaraya adalah antara pilihan ramai pelajar universiti atau kolej yang berada di kawasan bandar. Di mana mereka boleh melakukan part time job selepas waktu belajar.

2) RIDER ATAU DRIVER

Ini juga yang sedang trending sekarang di kalangan golongan lelaki tak kira pelajar atau yang bekerja. Menjadi rider atau driver untuk perkhidmatan menghantar makanan atau barang merupakan sejenis kerja sambilan yang sangat fleksible dan lumayan juga hasilnya sekiranya dilakukan dengan lebih kerap.

3) PENULIS CONTENT ATAU BLOG

Bagi mereka yang mempunyai kepakaran dalam menulis dan sentiasa ada idea kreatif , anda bolehlah menjadi penulis content atau blog sebagai part time job. Bidang ini agak kurang diceburi kerana tak ramai yang suka menulis tetapi tak salah kita anda cuba kerana ada je orang yang suka penulisan santai yang mampu menjana pendapatan.

4) PROGRAM AFFILIATE

Salah satu part time job yang popular di Malaysia dan menjadi pilihan ramai kerana pendaftarannya percuma sahaja dan cara menjalankan nya cukup mudah. Anda hanya perlu pilih mana-mana produk yang tersedia dan promosikan produk tersebut melalui link yang disediakan. Cara promosinya juga mudah iaitu dengan menggunakan Facebook page ataupun group melalui smartphone sahaja. Anda akan memperolehi komisyen pada setiap akhir atau awal bulan berikutnya, bagi setiap jualan.

5) BERNIAGA ONLINE

Ada banyak contoh berniaga online seperti menjual produk makanan (samada yang dimasak sendiri atau jual produk makanan founder). Antara produk makanan yang memang laku keras adalah makanan sarapan, lunch, minum petang dan dinner. Juga kek dan kudapan, tak kurang juga produk ready to eat (RTE) yang menjadi pilihan mereka yang suka melancong.

Ada juga yang gemar menjual pakaian baru atau preloved melalui online dan penghantaran produk adalah melalui perkhimatan pos atau rider/driver (yang juga part time job).

6) HOME SPA ATAU MOBILE SPA

Menjalankan  perkhidmatan spa samada di rumah ataupun secara mobile adalah pilihan ramai kaum Hawa yang sememangnya sukakan kecantikkan dan pastinya membuahkan hasil yang lumayan. Ada yang suka buat HOMESPA dan menerima pelanggan di rumah masing-masing, kerana mereka juga perlu menguruskan anak di rumah. Perkhidmatan MOBILESPA sangat-sangat membantu para wanita yang sibuk untuk keluar ke spa dan mahu dimanjakan santai-santai di rumah sendiri.

Kini terdapat satu program di bawah jenama Beauty On The Go atau lebih dikenali sebagai B.O.T.G. yang mana program ini adalah untuk membantu kaum wanita menjana pendapatan tambahan secara sambilan melalui projek spa. Maklumat lanjut tentang projek B.O.T.G. ni Kak As akan kongsikan di entri lain. Tapi sebelum tu meh Kak As nak tunjuk contoh pendapatan yang boleh diperolehi dari bisnes spa ini.

Katakan upah sekali facial muka seorang pelanggan adalah RM60 untuk sejam.

Sehari kita servis seorang setiap malam sebab part time kan. Hari sabtu atau ahad kita servis 6 orang pelanggan (3 jam sebelah pagi dan 3 jam sebelah petang). Salah satu hari kita rest untuk uruskan rumahtangga.

Jom kira berapa income kita boleh dapat dalam sebulan.

RM60 X 1 orang X 5 hari X 4 minggu = RM1200

RM60 X 6 orang X 1 hari X 4 minggu = RM1440

Jumlah = RM 2640 sebulan. Ini kira yang paling minima. Kalau nak lebih kena pulun extra pelanggan la kan, ataupun tambah beberapa servis yang ada dalam projek B.O.T.G. tersebut.

Macam yang Kak As mention pada tajuk entri ini, pilihan part time job yang ke-6 adalah yang paling masyuk. Jadi Kak As nak buka peluang anda untuk sertai projek B.O.T.G.

Jom kita buat sama-sama, boleh contact tekan sini saja, kita bincang step seterusnya. 

Sekian, terima kasih.

Kak As (0127707962) 
DAFTAR SHAKLEE

#KursusSpaMurah #SpaShaklee #MobileSpa #MobileSpaMalaysia #KelasSpaOnline 

#NextLevelBlogging #BlogMegashaklee #ShakleeThrive2023 #SetRahmahShaklee2023 #ShakleeTriumph2023 #PengedarShakleePasirGudang

Penafian;
Semua kandungan penulisan artikel yang disediakan di blog ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja dan berdasarkan kepada pemahanan dari pembacaan As sendiri. Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsikan di dalam blog ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalaha kesihatan digalakkan mendapatkan nasihat dari doctor atau mana-mana pakar kesihatan yang diikhtiraf.

As bersedia membantu anda untuk menikmati faedah sebagai ahli Shaklee yang sah. FREE CONSULTATION | ADORABLE PRICE | GOOD MENTORING | GOOD MOTIVATION | BUSINESS OPPORTUNITY WITH

Comments

  1. Syuhaidah Rahmam8 May 2023 at 13:06

    Seronok buat mobile spa. Fun and masyuk

    ReplyDelete
  2. Best info as, seronok baca

    ReplyDelete
  3. Syuhaidah Rahmam8 May 2023 at 14:59

    waa masyuk buat mobiel spa ni 😀

    ReplyDelete
  4. wahhh..masyuk sangat bisness mobile spa ni kan..

    ReplyDelete
  5. Part time job mobile spa sesuai untuk semua. Kita je kena adjust dan tanam minat tu ☺️

    ReplyDelete
  6. Zaman sekarang orang perempuan malas nak keluar rumah p spa. So demand memang tinggi yang nak buat spa kat rumah sendiri. Mobile spa memang the best part time job setakat ni.

    ReplyDelete
  7. Since sekarang ramai wanita yang malas nak g spa, demand servis spa kat rumah sendiri tu tinggi. So sape yang buat part time job mobile spa ni memang masyukkkk....

    ReplyDelete
  8. Bisnes BOTG Mobile Spa memang awesome. Cash hari-hari

    ReplyDelete
  9. Ada banyak pilihan part time job.. kalau wanita boleh la fikir2 untuk buat mobile spa..

    ReplyDelete
  10. Seronoknya buat extra income dgn part time job.. Mobile spa ni sangat ok untuk kaum wanita..

    ReplyDelete

Post a Comment