SET PUASA SHAKLEE BANTU KEKALKAN PRESTASI PUASA KITA

Tidak lama lagi semua umat Islam seluruh dunia akan menjalani ibadah puasa, yang merupakan rukun Islam ketiga. Jadi untuk memastikan kita semua dapat menjalankan ibadah puasa ini dengan baik, kita hendaklah menyediakan perancangan terbaik untuk bersahur.

Pernahkah sebelum-sebelum ini kita mengalami simptom-simptom seperti mengantuk, hilang fokus pada pekerjaan atau pembelajaran, rasa ketidakhadaman, dehidrasi, sembelit dan lain-lain lagi?

Antara keperluan nutrisi untuk setiap simptom yang kebiasaannya berlaku

Jika ya, cuba semak semula apa yang kita makan semasa bersahur. Rata-ratanya kita akan makan nasi berlauk kan, sebab kita nakkan rasa kenyang dan bertenaga di waktu siang semasa berpuasa. Namun sebaliknya pula yang kita alami.

BAGAIMANA PRODUK SHAKLEE MEMBANTU MENINGKATKAN KUALITI PUASA

Di sini Kak As nak cadangkan produk Shaklee yang memiliki beberapa manfaat dalam meningkatkan kualiti puasa kita, Insyaa Allah. Set Puasa Shaklee terdiri dari beberapa produk nutrisi yang dapat membantu kita menjaga kesihatan dan kesegaran semasa kita berpuasa.

Berikut adalah antara manfaat Set Puasa Shaklee dalam membantu kita menjaga prestasi dan meningkatkan kualiti puasa kita selama sebulan.

Set Puasa Shaklee yang lengkap

1) Set Puasa Shaklee dapat menjaga stamina dan meningkatkan tenaga:

Selama berpuasa, tubuh kita akan kekurangan pengambilan nutrisi dan tenaga yang diperlukan untuk beraktiviti seharian. Oleh itu, dengan mengamalkan Set Puasa Shaklee, kita akan mendapatkan nutrisi dan tenaga yang mencukupi untuk menjaga stamina kita selama berpuasa.

Vitamin dan mineral yang terkandung dalam Set Puasa Shaklee sangat-sangat membantu untuk meningkatkan tenaga serta menjaga kesihatan tubuh kita selama berpuasa supaya kita dapat kekal aktif beraktiviti sepanjang hari di bulan puasa.

2) Set Puasa Shaklee dapat meningkatkan fungsi pencernaan: 

Set Puasa Shaklee yang mengandung serat dapat membantu meningkatkan fungsi pencernaan kita. Dengan sistem pencernaan yang sihat, tubuh kita akan lebih mudah mencerna makanan dan menyerap nutrisi yang diperlukan untuk menjaga kesihatan dan kesegaran badan selama berpuasa. Maka tiada lagi masalah ketidakhadaman dan sembelit akan berlaku semasa berpuasa, insyaa Allah.

3) Set Puasa Shaklee dapat meningkatkan daya tahan tubuh: 

Set Puasa Shaklee mengandung vitamin dan mineral penting seperti vitamin C, vitamin B, dan zink yang dapat membantu meningkatkan daya tahan tubuh kita. Dengan daya tahan tubuh yang kuat, kita akan lebih mudah untuk melawan pelbagai jangkitan penyakit selama bulan puasa, contohnya seperti selesema, batuk atau demam.

4) Set Puasa Shaklee dapat menjaga kesihatan tulang dan otot: 

Set Puasa Shaklee mengandung kalsium dan magnesium yang dapat membantu menjaga kesihatan tulang dan otot kita selama bulan puasa. Dengan menjaga kesihatan tulang dan otot, kita akan lebih mudah melakukan aktiviti fizikal yang memerlukan kekuatan dan daya tahan.

5) Set Puasa Shaklee dapat meningkatkan kualiti tidur: 

Set Puasa Shaklee yang mengandung bahan semulajadi seperti ekstrak tanaman juga dapat membantu meningkatkan kualiti tidur kita di bulan puasa. Dengan tidur yang cukup dan berkualiti, tubuh kita dapat memulihkan tenaga dan memperbaiki sel-sel yang rosak selama berpuasa dengan lebih mudah.

Manfaat Set Puasa Shaklee


Kesimpulannya, Set Puasa Shaklee dapat membantu meningkatkan kualiti puasa kita dengan menjaga kesihatan tubuh, meningkatkan tenaga, meningkatkan kualiti tidur, menjaga kesihatan sistem pencernaan dan meningkatkan daya tahan tubuh kita.


Cadangan jadual pengambilan Set Puasa Shaklee

Namun, kita juga perlu menjaga pemakanan kita semasa berbuka dengan pemilih makanan yang berkhasiat, lengkap dengan keperluan nutrisi seperti karbo, protein dan lemak baik. Mengamalkan gaya hidup aktif seperti bersenam 30 minit sehari untuk 3-5 kali seminggu berserta istirehat yang mencukupi adalah amat-amat digalakkan untuk mendapatkan manfaat yang maksima dari khasiat produk Shaklee terutamanya Set Puasa Shaklee.

Hubungi Kak As untuk dapatkan promosi Set Puasa Shaklee anda sementara stok masih ada. Dan juga  mari dapatkan kesihatan yang lebih baik, dengan ikhtiar mengamalkan produk Shaklee.
Sekian, terima kasih.
Kak As (0127707962)
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#pengedarshakleepasirgudang

Penafian;
Semua kandungan penulisan artikel yang disediakan di blog ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja dan berdasarkan kepada pemahanan dari pembacaan As sendiri. Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsikan di dalam blog ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalaha kesihatan digalakkan mendapatkan nasihat dari doctor atau mana-mana pakar kesihatan yang diikhtiraf.

As bersedia membantu anda untuk menikmati faedah sebagai ahli Shaklee yang sah. FREE CONSULTATION | ADORABLE PRICE | GOOD MENTORING | GOOD MOTIVATION | BUSINESS OPPORTUNITY WITH

Comments