KENALI VITAMIN E SHAKLEE

Menurut WHO, Vitamin E terdiri daripada 2 sebatian iaitu tocopherol dan tocotrienol yang dicirikan oleh 6 cincin chromanol dan rantai sisi isoprenoid. Senarainya yang ditetapkan adalah alfa((α)-, beta(β)-, gamma(γ)-, atau delta(δ)- mengikut kedudukan kumpulan metil yang melekat pada nukleus chroman.

Haa rumitkan maksudnya dalam istilah sains. Meh faham hat Bahasa kampung plak…

Vitamin E merupakan salah satu vitamin larut-lemak (ADEK), yang mempunyai ciri anti-oksidan untuk melawan radikal bebas di dalam badan. Vitamin E sangat penting diperlukan untuk organ-organ tubuh badan berfungsi yang berkesan, terutamanya untuk kesihatan jantung.

 

JOM KENALI VITAMIN E SHAKLEE

VITAMIN E Shaklee ni berbentuk soft gel yang mudah di telan, so tak risau tercekik. Kapsul yang salut Vitamin E ni bewarna gelap sebab Shaklee paten kan kapsul yang berkualiti tinggi untuk melindungi anti-oksidan dari teroksida bukan soft gel tu je berkualiti.  Botol pun Shaklee pilih yang berkualiti.

Vitamin E Shaklee mengandungi anti-oksida yang kuat. 1 kapsul Vitamin E mengandungi 400IU vitamin E. Anda tahu ke macam mana nak cukup kan 400IU VITAMIN E, kita perlu makan apa?


Untuk keperluan 400IU vitamin E ni, makanan yang perlu kita ambil seharian untuk bagi sel sel sihat melawan radikal bebas adalah 1kg biji gandum atau 500ml minyak safflower atau 8kg bayam atau 500g badam… haa nak tanya mampu ke kita nak makan ni setiap hari? Mesti fikir 100 kali kan…

Sebab tu Shaklee dah paten kan semua ni ada dalam 1 kapsul VITAMIN E untuk memudahkan kerja kita. Tak payah susah-susah nak telan bagai yang Kak As senaraikan tadi.

Vitamin E mengandungi anti-oksida yang kuat untuk...

  • Melindungi dari kerosakkan oksidatif sel dan kerosakkan kelembapan kulit.
  • Melindungi kulit dari sinaran uv


Bila sebut anti-oksidan apa yang anda bayang kan?

Mesti berkaitan dengan penuaan dan semuanya mengenai kesihatan kecantikkan kulit kan. Jika kita tahu pasal kolagen dan vitamin C bagus untuk kesihatan kulit, vitamin E juga penting dan mempunyai tugasnya tersendiri.

Contoh kita dah makan kolagen sahaja tapi tak makan vitamin E, tak makan protein ESP, badan kita tiada struktur asas untuk membina sel baru. Sebab vitamin E ni adalah agen untuk melembabkan kulit dan menahan uv dari tembus ke dalam kulit kita. So kalau nak kulit cantik kenalah makan vitamin E Shaklee bersama kolagen, ESP dan vitamin C kerana ia saling melengkapi.

Vitamin E memang bagus untuk lindungi kulit kita dari kemusnahan akibat sinaran UV, radiasi dan pencemaran. Vitamin E juga dikenali sebagai Sunscreen dari dalaman.

Vitamin E adalah sejenis vitamin yang larut dalam minyak dapat membekalkan kelembapan dan mencegah kulit dari kering dan kegatalan. Ia pelindung semulajadi dari dalam sehinggakan ia dapat pudarkan parut-parut jerawat.

Jika anda ada masalah kulit jangan tinggal vitamin E. Kalau dah makan vit E pelindung UV untuk dalaman, luaran pula perlu sapu krim pelindung UV juga supaya double protection. Maklumlah kita kat Malaysia ni UV tertinggi berbanding negara Asian yang lain.

KEPENTINGAN VITAMIN E

❤️Memperbaiki parut:

Boleh terus sapu pada kulit untuk mengurangkan kesan parut

❤️Anti-penuaan:

1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne bintik penuaan. Mampu memulihkan tekstur kulit dan tona muka, dada dan otot paha. Jika siapa ada masalah mudah kena sunburn, tona tak sekata, kulit gelap dibahagian ketiak, celah paha dan leher, vitamin E sangat membantu.

❤️Anti-oksidan yang kuat:

Pengambilan lebih dari 1200IU (3-4 kapsul vitamin E) sehari untuk anti-oksidan yang kuat mampu untuk melawan sel kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakkan akibat radikal bebas, memperbaiki masalah oksidasi katarak dan masalah penglihatan.

❤️Memperbaiki ARTRITIS:

Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, dan sakit sendi

❤️Menghalang Keguguran:

Merawat sidrom pra-haid, sindrom menopaus seperti hot-flush (keluar darah tak berenti) bagi yang berusia 40-50an. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin atau keguguran.

❤️Melindungi Jantung:

Pengambilan 800IU (2biji sehari) vitamin E untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelak pengasidan lipid, meningkatkan kolestral HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platlet darah melekat pada dinding arteri, menghalang anemiahemolitik, penyakit jantung dan lain lain.

❤️Menngkatkan Kemampuan Reproduktif:

Kajian pada tahun 1942, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. para lelaki yang mengambil 600-800 IU (2biji vitamin sehari) mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

Kajian dibuat ke atas sample air mani dan kehamilan, hasilnya:

  • Menghasilkan sperma yg lebih banyak
  • Memperbaiki kualiti dan membantu pergerakkan sperma
  • Meningkatkan paras testosren di dalam badan
  • Mengelakkan cepat letih dan lesu
  • Meningkatkan daya tumpuan
  • Mengelak mati pucuk

Dalam buku "Prescription For Longenvity" yang ditulis oleh DR. James Scala terdapat diskusi mengenai keselamatan vitamin E secara terperinci. Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard ke atas lelaki dan perempuan membuktikan Vitamin mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41%, strok 33% dan kajian ini membuktikan vitamin E selamat dengan pengambilan dos 3,200IU.

Bagi mereka yang berikhtiar untuk menimang cahaya mata, kajian pada tahun 1924 mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan produktif. Kaum lelaki yang ambil 600-800IU (1-2 kapsul) sehari mampu meningkatkan kiraan sperma.

Kak As nak bagitahu sekarang ni sedang berlangsung Promo Merdeka dan Vitamin E Shaklee adalah salah satu item promo. So apa tunggu lagi, peluang dan barang baik dah ada di depan mata. 


Mari dapatkan VITAMIN E SHAKLEE untuk usaha meningkatkan tahap kesihatan terutamanya bagi pasangan yang merancang nak dapatkan anak ataupun nak memulakan BISNES SHAKLEE untuk usaha memperbaiki ekonomi keluarga anda. Jom Kak As bantu, tekan link ni lagi senang.

Sekian, terima kasih.

Asnita (Kak As)



 

#KursusSpaMurah #SpaShaklee #MobileSpa #MobileSpaMalaysia #KelasSpaOnline #NextLevelBlogging #BlogMegashaklee #ShakleeThrive2023  #ShakleeTriumph2023 #PengedarShakleePasirGudang

Penafian;
Semua kandungan penulisan artikel yang disediakan di blog ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja dan berdasarkan kepada pemahanan dari pembacaan As sendiri. Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsikan di dalam blog ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalaha kesihatan digalakkan mendapatkan nasihat dari doctor atau mana-mana pakar kesihatan yang diikhtiraf.

As bersedia membantu anda untuk menikmati faedah sebagai ahli Shaklee yang sah. FREE CONSULTATION | ADORABLE PRICE | GOOD MENTORING | GOOD MOTIVATION | BUSINESS OPPORTUNITY WITH

   

Comments