CHECKLIST PERSIAPAN HARI RAYA DENGAN SHAKLEE

Assalamualaikum semua dan salam sejahtera, terima kasih kerana sudi singgah di blog Kak As ni. “Sebulan berpuasa menahan lapar dan dahaga, kita tiba Syawal menjelang tiba…” ewah menyanyi plak ye. Beberapa hari lagi kita dah nak raya kan. PM pun ada umumkan semalam cuti perlepasan khas sempena Hari Raya Aidilfitri. So adakah kita dah sedia untuk berhari raya ni? Kalau belum ready atau masih dalam proses, meh Kak As nak kongsikan CHECKLIST PERSIAPAN HARI RAYA DENGAN SHAKLEE. Kenapa Shaklee? Haaa meh baca sampai habis ye. 

RUMAH

Raya merupakan perayaan yang penuh dengan kegembiraan dan kebahagiaan bersama insan dan keluarga yang tersayang. Sambil kita kira-kira bila nak raya ni, esok ke lusa ke… apa kata kita sediakan rumah kita supaya bersih dan selesa untuk bersua muka dengan para tetamu.

Membersihkan rumah akan menjadi lebih mudah dengan Basic H Shaklee. Pencuci serbaguna yang power ini mampu menghilangkan kotoran dan gris pada pelbagai permukaan yang kita nak cuci seperti lantai, dinding, jubin, tingkap, dapur gas dan lain-lain. Hanya sebotol je dah cukup untuk beratus kegunaan. Kak As memang standby stok Basic H ni, tak raya pun memang gunalah untuk mengemas rumah.

PINGGAN MANGKUK

Bila raya la akan ada macam-macam juadah terhidang untuk seisi keluarga dan para tetamu, seperti “ketupat rendang mari nikmati kawan, penat memasak malam ke pagi” eh ternyanyi lagi ^_^. 

Kebanyakkan juadah mempunyai kandungan minyak dan lemak yang lebih daripada biasa kan... jadi Kak As cadangkan guna Get Clean Dish Wash mencuci semua pinggan mangkuk dan perkakas memasak kerana pencuci ni bebas dari bahan kimia berbahayan dan tidak meninggalkan sisi sabun di permukaan. Maka keluarga dan tetamu dapat menikmati hidangan dengan selamat dan lebih tenang.

PAKAIAN

Masa raya ni for sure ramai nak ber OOTD dengan baju baru yang cantik-cantik tu kan. Nak bergambar posting sana-sini mestilah kena selesa betul ke betul. Jadi Kak As nak cadangkan kita semua cuci pakaian kita dengan Get Clean Fresh Laundry Concentrate sebab… ianya lembut pada pakaian, bebas pewangi dan hipoalergenik supaya selamat untuk semua ahli keluarga kita. Sabun pencuci ini juga mesra bayi tau, so memang betul-betul selamat.

MINUMAN

Untuk raya yang lebih rasa segar, hidangkan keluarga dan para tetamu kita dengan air yang lebih bersih dengan rasa yang sedap dah menyihatkan, Kak As nak cadang gunakan Get Clean Water Pitcher, iaitu penapis air Shaklee yang mampu mengurangkan 99% logam berat seperti plumbum, merkuri dan cadminum. Ia juga dapat meningkatkan kadari hidrasi badan kita apabila dibancuh Performance Drink bersamanya samada perisa oren atau lemon. Bila diminum sejuk-sejuk, pasti dingin saja air tu lalu ditekak. Alhamdulillah, dapat hilangkan dahaga dan juga mendapat khasiat daripadanya.

SUPLEMEN dan VITAMIN

Raya-raya juga, kesihatan mestilah dititikberatkan juga. Dah puasa sebulan, perut pun dah serasi kita makan dalam kuantiti yang sedikit dan pada waktu yang tetap. Ni dah raya kena berhati-hati dalam memilih makanan. Memang la rasa nak makan segala menu yang terhidang, tapi digalakkan untuk lebih berhemah, kalau nak makan semua ambil dalam kuantiti yang sedikit, dan juga boleh makan diselang waktu yang berbeza. Tidak la nak melantak semuanya sekali gus, risau perut merana plak akibat ketidakhadaman yang berlaku.

Shaklee ada suplemen yang boleh bantu proses penghadaman, proses detoksifikasi, proses halang penyerapan kolesterol jahat, proses pencernaan dan macam-macam lagi. Di samping itu kecukupan nutrisi pun dibantu dengan vitamin Shaklee yang ada pelbagai fungsi.


Tadi Kak As ada tanya kenapa Shaklee kan… Inilah sebabnya: k

Shaklee merupakan pengeluar produk kesihatan yang menawarkan berbagai jenis produk nutrisi, kecantikan dan kegunaan harian yang diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi yang sangat bermanfaat kepada kesihatan. Jadi sesuai sangatlah kita meraikan HARI RAYA DENGAN SHAKLEE.

Sementara itu, Shaklee tengah adakan promosi VITAMIN HARGA RAHMAH supaya kita semua boleh dapat bekalan suplemen pada harga yang super menjimatkan. Sambil-sambil beraya tu boleh promosikan produk Shaklee dan aktiviti yang Shaklee anjurankan termasuk program INSENTIF SHAKLEE dan program KURUS DENGAN CEPAT.

Shaklee juga dapat menjadi platform yang positif untuk berkumpul dengan keluarga support team masing-masing dan merangka plan untuk projek DUIT RAYA AWAL DARI SHAKLEE untuk tahun hadapan pula. Kita boleh berkongsi pengalaman raya dan memperkuat hubungan sosial sesama kita. Jom kita buat sama-sama, boleh contact tekan sini saja, kita bincang step seterusnya. 

Sekian, terima kasih.

Kak As (0127707962) 
DAFTAR SHAKLEE

#NextLevelBlogging
#BlogMegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#SetRahmahShaklee2023
#PengedarShakleePasirGudang

Penafian;
Semua kandungan penulisan artikel yang disediakan di blog ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja dan berdasarkan kepada pemahanan dari pembacaan As sendiri. Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsikan di dalam blog ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalaha kesihatan digalakkan mendapatkan nasihat dari doctor atau mana-mana pakar kesihatan yang diikhtiraf.

As bersedia membantu anda untuk menikmati faedah sebagai ahli Shaklee yang sah. FREE CONSULTATION | ADORABLE PRICE | GOOD MENTORING | GOOD MOTIVATION | BUSINESS OPPORTUNITY WITH

Comments