NOW EVERYONE CAN KURUS DENGAN CEPAT

Bila sebut pasal kurus, mesti ramai yang letakkan perkara kurus ni dalam azam tahunan masing-masing kan. Tapi takde pulak yang nak letak azam NOW EVERYONE CAN KURUS DENGAN CEPAT kan. Mungkin ramai berfikiran nak kurus pun susah, apa lagi lah kalau nak kurus dengan cepat, mesti lah lagi cepat susahnya… hehehe

Okay guys, dalam entri kali ni Kak As nak kongsi formula supaya kita semua boleh KURUS DENGAN CEPAT. Formula ni Kak As namakan formula K.U.R.U.S. Okay jom kita terangkan satu per satu. 

NOW EVERYONE CAN KURUS DENGAN CEPAT GUNA FORMULA K.U.R.U.S.

K = KURANGKAN PENGAMBILAN GULA BERLEBIHAN

Ini perkara paling asas jika kita berhajat untuk kurus dengan cepat. Kalau tak mampu nak komit untuk kurangkan pengambilan gula berlebihan, kita kena fikir balik, mampukah kita untuk kurus dengan cepat. 

Sekarang kan masa berpuasa, jadi tolonglah kawal nafsu nak makanan manis-manis tu waktu berbuka. Bila nak sahur pula boleh pilih mana-mana idea MENU SAHUR yang sihat supaya kita boleh elakkan ambil gula berlebihan. Bila dah kurangkan gula tu, lama-lama kita boleh hentikan terus pengambilan gula kerana kita boleh dapat sumber gula dari makanan lain selain dari ais manis atau sebarang manisan. 

U = UTAMAKAN KEPERLUAN NUTRISI YANG MENCUKUPI

Keperluan nutrisi ini termasuklah makronutrien, mikronutrien dan juga air. Makronutrien berfungsi untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk metabolisme sistem badan. Anggaran keperluan untuk orang dewasa karbohidrat: 45-65%, protein: 10-35% dan lemak: 20-35% dari jumlah kalori yang perlu setiap hari. Dan ianya adalah berbeza-beza bagi setiap individu.

Mikronutrien ada 2 iaitu vitamin dan mineral. Vitamin diperlukan untuk membantu pelbagai fungsi sel-sel hidup yang membentuk sistem dalam tubuh, seperti pertumbuhan dan perkembangan manusia serta pencegahan penyakit di mana ia membentuk sistem pertahanan terhadap serangan yang disebut radikal bebas. Vitamin terdiri daripada vitamin larut lemak (A, D, E, K) dan vitamin larut dalam air (B & C).

Mineral pula hadir dalam komposisi kecil dalam sayur & haiwan. Hanya 4% dari berat tubuh diperlukan untuk menjalankan fungsi penghasilan enzim. Mineral ada 2 jenis, iaitu makro-mineral (kalsium, kalium, besi, natrium dan magnesium) dan mikro-mineral (Zink, Copper, Fluorida, Cobalt dan Cromium).

Air sangat perlu bagi setiap individu untuk digunakan sebagai pelarut makanan, garam mineral dan vitamin. Air juga diperlukan untuk mengawal suhu badan dan melancarkan peredaran serta meningkatkan kadar metabolisma tubuh dan kadar pembakaran lemak.

Nak KURUS DENGAN CEPAT mesti cukup nutrisi tau
 

R = RAJINKAN DIRI UNTUK BERGERAK AKTIF

Senang kata kena bersenamlah, orang kampung cakap “exercise’. Paling mudah berjogging 30 – 45 minit setiap hari, 3 – 4 kali seminggu. Ini juga salah satu cara nak tingkatkan metabolism badan dan membantu pembakaran lemak, so bolehlah KURUS DENGAN CEPAT.


U = ULANG PROSES MENGUNYAH

Ulang proses mengunyah beberapa kali sehingga 40kali jika mampu. Ini dapat menghancurkan makanan kepada partikel lebih kecil supaya mudah untuk ditelan dan dihadam. Ini juga boleh mengurangkan risiko sakit perut atau perut sebu. 

S = SUPLEMEN SHAKEE JADI PENGGALAK

Boleh amalkan SET KURUS PREMIUM sebagai suplemen untuk jadi penggalak untuk kurus dengan cepat. Kini ada promosi HARGA RAHMAH tau, kalau biasa berharga RM1192, tapi kini boleh dapatkan dengan harga RM868 sahaja. Untungkan boleh jimat sehingga RM324. Memang berbaloi dan sesuai kalau nak buat BISNES ONLINE dengan Shaklee.

Dalam set ni dah ada siap-siap dah agen membantu untuk detox, agen membakar lemak dan jika pengganti makanan. Siap pada vitamin dan mineral tambahan lagi untuk membantu proses KURUS DENGAN CEPAT. Untuk info lanjut boleh hubungi Kak As.


 

Harap anda semua dapat faham formula yang Kak As kongsikan ini, so jom pecutan kurus dengan cepat sebelum raya ni, sempat lagi tu. Ok roger-roger Kak As ye, boleh contact tekan sini saja, kita bincang step seterusnya.


Sekian, terima kasih.

Kak As (0127707962) 
DAFTAR SHAKLEE

#NextLevelBlogging
#BlogMegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#SetRahmahShaklee2023
#PengedarShakleePasirGudang

Penafian;
Semua kandungan penulisan artikel yang disediakan di blog ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja dan berdasarkan kepada pemahanan dari pembacaan As sendiri. Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsikan di dalam blog ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalaha kesihatan digalakkan mendapatkan nasihat dari doctor atau mana-mana pakar kesihatan yang diikhtiraf.

As bersedia membantu anda untuk menikmati faedah sebagai ahli Shaklee yang sah. FREE CONSULTATION | ADORABLE PRICE | GOOD MENTORING | GOOD MOTIVATION | BUSINESS OPPORTUNITY WITH 

Comments